* دخانیات دروازۀ ورود به جهنم اعتیاد و سایر ناهنجاریهای اجتماعی است *
امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اورژانس

PAJE - 3

سخن بزرگان

قرآن کریم :

« ...وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» (بقره،آیه۱۹۵) ...و خود را با دست ‏خود به هلاكت ميفكنيد و نيكى كنيد كه خدا نيكوكاران را دوست مى دارد

اولین نشست تخصصی برنامه دانشگاه عاری از دخانیات در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ – ۰۶ دی ۱۳۹۶ –  December 2017

اولین نشست تخصصی برنامه دانشگاه عاری از دخانیات (برنامه بدیع) ا همکاری مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیاتدر دانشگاه صنعتی امیرکبیر  برگزار گردید

مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری معاونت فرهنگی در تاریخ ۲۹/۹/۹۶ اقدام به برگزاری اولین نشست تخصصی برنامه دانشگاه عاری از دخانیات (برنامه بدیع) نمود. در این نشست دکتر غلامرضا حیدری رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات ضمن اعلام همکاری همه جانبه این مرکز با دانشگاه امیرکبیر گفت: نگاه ما به افراد سیگاری باید متفاوت باشد چراکه افراد سیگاری با یکدیگر متفاوت هستند و اگر به این موضوع بی‌تفاوت باشیم قطعاً در مبارزه با دخانیات با شکست مواجه می‌شویم.


حیدری ضمن اشاره به مضرات دخانیات و اینکه دخانیات تمامی ارگان‌های بدن را تخت تأثیر قرار می‌دهد به آمار مرگ‌و‌میر کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته اشاره کرد. دکتر حیدری دلایل مصرف دخانیات را بسیار مهم دانست و در گام بعدی اینکه افراد چرا سیگار خود را ادامه می‌دهند، علت آن را وابستگی به نیکوتین دانست.
حیدری در ادامه گفت: بیشتر افراد دانشجو در مرحله پیش‌تفکر قرار دارند و برنامه‌های ترک سیگار در افرادی که در مرحله پیش‌تفکر قرار دارند با افرادی که در مرحله تفکر قرار دارند متفاوت می‌باشد. در صورتی که فرد در مرحله پیش‌تفکر قرار دارد هرگز به او نگویید سیگار خود را ترک کند. حیدری در پایان ضمن‌ اشاره به اجرای قوانین ترک دخانیات، درمان ترک، پیشگیری و اجرای همزمان، این سه راه‌کار را نکته کلیدی حل این معما دانست.

دخانیات امیرکبیر

 

دیدگاهتان را بنویسید

تغذیه سالم
سخن نخست

اندر خصوص خصوصی سازی صنایع دخانی...موضوع سرمقاله سیزدهمین شماره نشریه آینده سالم

ورود به سايت