* دخانیات دروازۀ ورود به جهنم اعتیاد و سایر ناهنجاریهای اجتماعی است *
امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اورژانس

PAJE - 3

سخن بزرگان

قرآن کریم :

« ...وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» (بقره،آیه۱۹۵) ...و خود را با دست ‏خود به هلاكت ميفكنيد و نيكى كنيد كه خدا نيكوكاران را دوست مى دارد

معاون وزیر بهداشت: مصرف دخانیات در محوطه دانشگاه های علوم پزشکی تنبیه دارد

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ – ۱۰دی۱۳۹۶ – December 2017

معاون دانشجویی وزارت بهداشت گفت: مصرف دخانیات درمحوطه دانشگاه ها ممنوع است و در آیین نامه انضباطی برای مصرف دخانیات تنبیه درنظر گرفته شده تا دانشجو به کمیته انضباطی ارجاع داده شود.

محمدرضا فراهانی در گفتگو با مهر با اشاره به مصرف دخانیات در میان دانشجویان پزشکی گفت: براساس آخرین آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، دانشجویان علوم پزشکی نسبت به دانشجویان وزارت علوم و دانشگاه آزاد کمترین میزان مصرف دخانیات را دارند.

وی در خصوص اجرای طرح دانشگاه عاری از دخانیات مانند وزارت علوم در دانشگاه های علوم پزشکی افزود: ما مانند وزارت علوم یک طرح مشخص فقط برای دخانیات نداریم، طرح ما برای تمام آسیب های اجتماعی از جمله روان گردان ها، مواد مخدر و سیگار است.

دخانیات. دانشجو

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت افزود: حوزه مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار فعال است و برای منع مصرف دخانیات کارگاه‌های آموزشی مختلف برگزار کرده و مشاوره فردی نیز به دانشجویان ارایه می شود.

وی ادامه داد: همچنین شوراهای صنفی دانشجویی داخل خوابگاه و شهردار خوابگاه‌ها که از خود دانشجویان هستند، برای منع مصرف دخانیات بسیار فعالیت می کنند، تا در داخل حوابگاه ها مصرف دخانیات وجود نداشته باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت افزود: یک سری از دانشجویان به عنوان همتایاران سلامت به مشاوران دانشگاه ها در این زمینه کمک می کنند و همچنین «کانون های سلامت رفتار» در دانشگاه‌ها فعال شده است.

وی درباره اینکه آیا مصرف سیگار در محوطه دانشگاه تخلف محسوب می شود یا خیر؟ افزود: مصرف دخانیات در محوطه دانشگاه ها ممنوع است و در آیین نامه انضباطی برای مصرف دخانیات تنبیه در نظر گرفته شده و دانشجو به کمیته انضباطی ارجاع داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

تغذیه سالم
سخن نخست

اندر خصوص خصوصی سازی صنایع دخانی...موضوع سرمقاله سیزدهمین شماره نشریه آینده سالم

ورود به سايت