* دخانیات دروازۀ ورود به جهنم اعتیاد و سایر ناهنجاریهای اجتماعی است *
امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳

اورژانس

PAJE - 3

سخن بزرگان

قرآن کریم :

« ...وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» (بقره،آیه۱۹۵) ...و خود را با دست ‏خود به هلاكت ميفكنيد و نيكى كنيد كه خدا نيكوكاران را دوست مى دارد

مولاوردی : فقر اقتصادی و اعتیاد مهم‌ترین عامل آسیب اجتماعی طلاق است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۵۵درصد عامل بروز طلاق اعتیاد است که فقر اقتصادی و دیگر مسائل در اولویت بعدی بروز این آسیب اجتماعی است.

به گزارش تسنیم از بوشهر، شهیندخت مولاوردی در نشست با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است اظهار داشت: برای برون‌رفت از بحران آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ها و راهکارهای مهمی در برنامه ششم توسعه ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با امور زنان وظیفه یک نهاد و دستگاه خاص نیست بلکه نیازمند یک برنامه ملی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر توجه به عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه، کنترل آسیب‌هایی همچون طلاق، اعتیاد و عوامل تهدید کننده زنان و کودکان کار مورد بررسی جدی قرار می‌گیرد.

مولاوردی با ابراز اینکه دولت تدبیر و امید عزم خود را برای کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی جزم کرده است، افزود: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی که خانواده ایرانی را تهدید می‌کند موضوع طلاق است که در این حوزه راهکارها و طرح‌های مختلفی از سوی صاحب‌نظران و کارشناسان امر ارائه شده است.

وی اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۵ درصد عامل بروز طلاق، اعتیاد است که فقر اقتصادی و دیگر مسائل در اولویت بعدی بروز این آسیب اجتماعی است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر منع موازی‌کاری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: برای کنترل آسیب‌های اجتماعی باید با تقسیم کار بین همه دستگاه‌ها یک راهکار اساسی ارائه شود و در این حوزه نیازمند تدوین برنامه و بودجه مشخص است.

مولاوردی با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های کنترل و ثبات اقتصادی بیان کرد: دولت برای خروج از رکود اقتصادی طرح‌ها و لوایحی در شرایط پس از توافق هسته‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه داده که خروج از رکود را فراهم می‌آورد.

وی رونق اقتصادی و حل اشتغال جوانان را از دیگر اولویت‌های دولت دانست و گفت: خروج از بحران‌های کم‌‌آبی و محیط زیست از دیگر اولویت‌های دولت است.

دیدگاهتان را بنویسید

تغذیه سالم
سخن نخست

اندر خصوص خصوصی سازی صنایع دخانی...موضوع سرمقاله سیزدهمین شماره نشریه آینده سالم

ورود به سايت