* دخانیات دروازۀ ورود به جهنم اعتیاد و سایر ناهنجاریهای اجتماعی است *
امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اورژانس

PAJE - 3

سخن بزرگان

قرآن کریم :

« ...وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» (بقره،آیه۱۹۵) ...و خود را با دست ‏خود به هلاكت ميفكنيد و نيكى كنيد كه خدا نيكوكاران را دوست مى دارد

از قاچاق‌چیان سیگار دلسوزتریم!

مدیرعامل شرکت دخانیات ضمن تاکید بر اینکه مواد قلیان برای کشور تولید نمی‌کنیم و تنباکوهای ما فقط صادر می شود، تصریح کرد: با افزایش مالیات بر تولید سیگار، فقط قاچاق آن افزایش می‌یابد در صورتیکه شرکت دخانیات قطعا دلسوزتر از قاچاق‌چیان است.


محمدحسین برخوردار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اخذ مالیات از تولید سیگار اظهارکرد: در کشورهایی که صندوق الکترونیکی داشته باشند و در نهایت خریدار این مالیات را بپردازد همیشه دریافت مالیات تاثیرگذار خواهد بود اما زمانی که قرار باشد مالیات بر تولید را افزایش دهند، تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی با اشاره به وضعیت مرزهای آبی و زمینی کشور ادامه داد: در چند سال گذشته تجربه نشان داده که هرگاه مالیات بر تولید افزایش پیدا کرده، میزان قاچاق نیز چند برابر شده است.

عده‌ای پشت قاچاق سیگار نشسته‌اند و مافیا هستند


مدیرعامل شرکت دخانیات افزود: مسئولی می نشیند و بدون اینکه به وضعیت مرزها و میزان بیکاری که بر اثر تحریم ها به وجود آمده توجه کند، صحبت هایی می کند که چندان راهگشا نیست.

برخوردار با بیان اینکه افزایش مالیات بر تولید باعث افزایش قاچاق می شود، گفت: عده ای پشت قاچاق سیگار نشسته اند و مافیای این کار هستند، این افراد با این کار ضمن اینکه سلامت جامعه را به خطر می اندازند و سیگاری وارد کشور می کنند که روی سلامتی اثرگذار است، شرایطی ایجاد می کنند که حق و حقوق دولت هم داده نشود.

نگذاشتند ماشین‌آلات جدید به شرکت دخانیات بیاید


وی با انتقاد از کمبود کار فرهنگی برای استفاده از دخانیات در کشور اظهارکرد: تنها اقدامی که در این چند سال برای کاهش مصرف سیگار انجام شد، زدن یک برچسب روی پاکت آن بود در صورتیکه کاهش مصرف راه دارد و راه آن نیز کار فرهنگی است.

مدیرعامل شرکت دخانیات با اشاره به تولید ۱۰ میلیارد نخ سیگار در سال جاری توسط این شرکت ادامه داد: در سال های گذشته تولید ۲۴ میلیارد نخ سیگار هم داشته ایم اما به دلیل تصمیمات اشتباهی که گرفته شد، نگذاشتند طرح توسعه انجام و ماشین آلات جدید در این شرکت مستقر شود.

برخوردار تصریح کرد: این در حالی است که شرکت های خارجی به راحتی ماشین آلات جدید آوردند و با افزایش تولید خود آن را به دلار تبدیل کرده و به کشور خود فرستادند، اما در آن طرف قضیه دولت و شورای اقتصاد که در سال های اخیر باید برای طرح توسعه شرکت دخانیات مجوز می دادند، هر موقع درخواست شد، نپذیرفتند و این شرکت عقب ماند.

شرکت دخانیات قطعا دلسوزتر از قاچاق‌چیان است


وی با بیان اینکه قطعا شرکت دخانیات با ۷۰ سال سابقه بیشتر از شرکت های خارجی و قاچاقچیان، دلسوز سلامتی مردم است، گفت: اگر بودجه داده می شد می توانستیم قطران و نیکوتین سیگارهای تولیدی را کم کنیم تا اثر کمتری روی سلامتی افراد داشته باشد؛ نشستن و شعار دادن چیزی را حل نمی کند.

به گفته برخوردار، در حال حاضر مالیات بر تولید سیگار ۲۰ درصد و مالیات بر ارزش افزوده آن ۱۵ درصد و این مشکل ساز است، چراکه از مصرف کننده گرفته نمی شود.

مدیرعامل شرکت دخانیات همچنین درباره استفاده از مواد روان گردان و مخدر در تنباکو و قلیان اظهارکرد: به طور کلی مواد قلیان برای کشور تولید نمی‌کنیم و تنباکوهای ما فقط صادر می شود که بسیار هم با کیفیت است، اما اگر این اتفاق در اماکن ارائه قلیان افتاده باشد، قطعا باید برخورد شود ولی مگر ما چقدر نیروی برخورد کننده داریم؟ بنابراین باید در این زمینه فرهنگ سازی شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

تغذیه سالم
سخن نخست

اندر خصوص خصوصی سازی صنایع دخانی...موضوع سرمقاله سیزدهمین شماره نشریه آینده سالم

ورود به سايت