* دخانیات دروازۀ ورود به جهنم اعتیاد و سایر ناهنجاریهای اجتماعی است *
امروز : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اورژانس

PAJE - 3

سخن بزرگان

قرآن کریم :

« ...وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» (بقره،آیه۱۹۵) ...و خود را با دست ‏خود به هلاكت ميفكنيد و نيكى كنيد كه خدا نيكوكاران را دوست مى دارد

ماده مخدر « دستمال »

انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ – ۱۳:۱۰

ماده مخدری که در بین عامه مردم به آن “دستمال” میگویند و در محافل تخصصی از آن با نام NPS  نام میبرند   به عنوان یک ماده مخدر جدید  کم و بیش رواج پیدا کرده  و بنا به گفته کارشناسان امر اثرات توهم‌زایی  این ماده از حشیش خیلی خیلی بیشتر و اثرات تخریبی‌اش هم شدیدتر است.

دستمال

ماده مخدر NPS معروف به « دستمال »

پرویز افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تایید وجود ماده مخدر دستمال گفته اند: آنچه که در فضای مجازی و سایت‌ها منتشر شده حکایت از نوعی مواد روانگردان جدید در گروه NPS ها یا نیوسایکو اسیدها دارد که به نام دستمال مشهور شده است.

وی افزود: اثرات این مواد نیز از اثرات محرک‌های قدیمی تر مانند آمفتامین‌ها و متافتامین‌ها بیشتر است و اثرات تخریبی آن هم بالاتر است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرده است: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مواد از دسته کانابینوئیدهای صنعتی است؛ موادی که از نظر ساختار شبیه ماری جوانا است، اما مانند ماری جوانا و علف و گراس و حشیش کاشتنی نیست. بلکه موادی است که در آزمایشگاه سنتز می‌شود و اثرات توهم‌زایی و تخریبش از حشیش خیلی خیلی بیشتر است و اثرات تخریبی‌اش هم شدیدتر است.

البته به گفته ایشان  در حال حاضر این مواد در اندازه‌ای نیست که به اندازه حشیش فراگیری داشته باشد و مردم باید در جریان باشند این مواد در قالب دستمال، قرص، اسپری و … عرضه می‌شوند و حتی ممکن است این مواد در آینده بیشتر در غالب عطریات و بخور و … مصرف شود که باید  با هشیاری مراقب باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

تغذیه سالم
سخن نخست

اندر خصوص خصوصی سازی صنایع دخانی...موضوع سرمقاله سیزدهمین شماره نشریه آینده سالم

ورود به سايت