* دخانیات دروازۀ ورود به جهنم اعتیاد و سایر ناهنجاریهای اجتماعی است *
امروز : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اورژانس

PAJE - 3

سخن بزرگان

قرآن کریم :

« ...وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» (بقره،آیه۱۹۵) ...و خود را با دست ‏خود به هلاكت ميفكنيد و نيكى كنيد كه خدا نيكوكاران را دوست مى دارد

این «ماده مخدر» بازگشت ندارد!

انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱

عاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به تولید شیشه در کشور افغانستان، دسترسی به این ماده مخدر برای مصرف کنندگان راحت شده و باید تأکید کنم در مواد مخدر پیشین، بازگشت و ترک اعتیاد  نسبت به شیشه راحت تر بود.

سردار محمد مسعود زاهدیان، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه و آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به خطرات مصرف مواد مخدر شیشه، اظهار کرد: طی سالهای اخیر با توجه به تولید شیشه در کشور افغانستان، دسترسی به شیشه برای مصرف کنندگان راحت شده است و خود همین موضوع مخاطرات جدی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد به طوری که در مواد مخدر پیشین، بازگشت و ترک اعتیاد نسبت به شیشه راحت‌تر بود.

وی یادآور شد: شیشه را می توان یک بلای بدون درمان دانست. افرادی که به مصرف شیشه روی می‌آورند، با توجه به ایجاد تغیرات در فیزیک بدن و سیستم عصبی و مغز فرد مصرف کننده، بهبودی بسیار دشواری در پی خواهند داشت، اگر چه افرادی در درمان، پایدار مانده و کار درمان را ادامه و به سمت سلامتی و بهبودی حرکت کرده‌اند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این پرسش که مصرف کدام مواد مخدر بین جوانان شیوع بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: امروز در بین جوانان مصرف «شیشه» و «گل» به عنوان مصرف غالب مطرح است، گیاه گل با توجه به نوع مصرف، دسترسی و تولید آن حتی به صورت‌ آپارتمانی، دسترسی‌هایی را برای اعضای مصرف کننده ایجاد می‌کنند که به عنوان تهدید اصلی جوانان مطرح است.

وی در این باره، اضافه کرد: خانواده‌ها در مدیریت رفتاری خود نسبت به فرزندان نظارت داشته باشند تا اثرات مواد مخدر در میان آن‌ها کاهش پیدا کند چرا که نظارت در خانواده، مهمترین بخش در پیشگیری از اعتیاد به شمار می‌آید.

شیشه افغانی؛ مرگ خیلی نزدیک تر از تصور

دیدگاهتان را بنویسید

تغذیه سالم
سخن نخست

اندر خصوص خصوصی سازی صنایع دخانی...موضوع سرمقاله سیزدهمین شماره نشریه آینده سالم

ورود به سايت